Časté 

otázky

Kedy nám zašlete predvolanie na kúpeľnú liečbu?

Predvolanie na konkrétny termín liečenia zasielame poštou cca 14 dní pred plánovaným termínom nástupu.

Ako dlho trvá liečebný pobyt?

Závisí to od zdravotnej poisťovne dieťaťa: 28 dní (Union) alebo 21 dní (VŠZP a Dôvera).

Môžem si rezervovať termín liečenia?

ÁNO, ale až po tom, čo dostanete „Oznámenie o schválení kúpeľnej starostlivosti“, teda v čase keď už poisťovňa liečenie odsúhlasila. Ak možnosť rezervácie nevyužijete ( pri pobyte so sprievodcom), pozveme Vás v poradí, v akom k nám boli doručené z poisťovne.

Akú dlhú platnosť má návrh na kúpeľnú starostlivosť?

Platnosť návrhu je 1 rok od dátumu jeho vypísania lekárom.

Liečite aj dospelých pacientov?

V našej liečebni liečime len deti do 18-tich rokov, ale naše kúpele sú zamerané aj na liečbu dospelých, ktorí sú ubytovaní v liečebných domoch  určených pre pacientov po 18-tom roku života.

S kým budeme počas liečenia ubytovaní?

Ak ide o deti so sprievodcom, každá rodina má svoju samostatnú izbu v hoteli Mier. V liečebni Valentína (deti bez sprievodcu) sú dievčatá a chlapci ubytovaní oddelene podľa veku.

Čo všetko je zahrnuté v poplatku za pobyt sprievodcu?

V cene je zahrnuté ubytovanie, strava, bezplatné využívanie ihrísk, telocviční, fitness, športovísk, 1x 2-hodinový vstup do Wellnes Spa za pobyt, účasť na voľnočasových aktivitách, vstup na niektoré procedúry ako dozor.

Môžem nastúpiť na kúpeľnú liečbu spolu s dieťaťom ako jeho sprievodca aj keď ma poisťovňa neodsúhlasila?

ÁNO, aj keď dieťaťu zdravotná poisťovňa sprievodcu neodsúhlasí, rodič (prípadne iný plnoletý člen rodiny) môže nastúpiť na kúpeľnú liečbu ako jeho OZDRAVNÝ SPRIEVODCA – tento zámer však treba kúpeľom oznámiť.

Môžu sa sprievodcovia počas pobytu vystriedať?

ÁNO, zmenu sprievodcu treba nahlásiť sestričkám a na recepcii v hoteli Astória, keď bude aktuálna.

Čo je potrebné si so sebou priniesť?

Všetko potrebné je uvedené v tlačive „Zoznam vecí potrebných na kúpeľnú liečbu“, ktorý si môžete stiahnuť aj z našej stránky. Deti so sprievodcom si musia priniesť svoj vlastný teplomer na meranie telesnej teploty. Deťom bez sprievodcu 1x týždenne   perieme veci podľa potreby v našej práčovni. V prípade potreby je možnosť vyprať veci v práčke priamo v liečebni so sušiakmi a žehličkou. V hotely Mier je taktiež prístupná automatická práčka, takže šatstvo si môžete podľa potreby oprať. Prací prášok si treba priniesť, alebo si ho môžete zakúpiť v predajni drogérie v Obchodnom centre priamo v Bardejovských kúpeľoch.

Viete nám zabezpečiť dovoz do kúpeľov pri príchode na liečenie?

ÁNO, pri príchode na kúpeľnú liečbu autobusom alebo vlakom si môžete zabezpečiť bezplatne prepravu batožiny na tel. číslach 054/477 4346, 477 2717 v čase od 7.00 – 15.30 hod. deň vopred.

Viete nám zabezpečiť diétnu stravu?

ÁNO, v prípade špeciálnych požiadaviek kontaktujte diétnu sestru 3 dni vopred pred nástupom na kúpeľnú liečbu (054/4773319, fedorkova@kupele-bj.sk).

Aké sú možnosti stravovania?

Liečené deti (6x denne) majú celodennú stravu zahrnutú v doplatku za pobyt.
Sprievodcovia majú plnú penziu ( raňajky formou bufetu, obed a večera výber z 5 jedál).

Akým spôsobom je možné uhradiť doplatok za liečenie dieťaťa, resp. pobyt sprievodcu?

Platbu za pobyt je potrebné realizovať pri príchode. Platiť môžete v hotovosti alebo platobnou kartou.

Majú zdravotne ťažko postihnuté deti nejakú zľavu z poplatku?

NIE, liečené dieťa ako ZŤP v zmysle zákona nie je oslobodené od poplatku (uhradí 1,66 € / deň).
Od poplatku za liečenie sú čiastočne oslobodené osoby v hmotnej núdzi (ktoré sa preukážu rozhodnutím úradu práce, sociálnych vecí a rodiny o dávke v hmotnej núdzi a príspevkoch k dávke v hmotnej núdzi nie starším ako 1 mesiac). Osoby v hmotnej núdzi zaplatia len za prvé tri dni liečenia = 4,98 €. Táto sadzba sa vzťahuje len na liečené dieťa, nie na jeho sprievodcu.

Ak realizujeme liečenie počas školského roka nezamešká veľa moje dieťa v škole?

NIE,  základná škola a materská škôlka sa nachádzajú v areáli kúpeľov a slúžia výlučne pre deti na kúpeľnej liečbe. Hlavným zámerom našej školy je čo najoptimálnejšie prepojenie školských osnov s domovskou školou.

Môžeme nechať hotovosť dieťaťu bez sprievodcu na nečakané výdavky?

ÁNO, hotovosť si pri príchode môže uložiť v pokladni u vrchnej sestry, ktorá im v prípade potreby nutnú časť hotovosti vydá. Pri odchode sa zvyšok hotovosti odovzdáva rodičom.